Intrebari si raspunsuri
1) Cu ce acte se face dovada sediului social si
a punctelor de lucru?
Dovada detinerii cu
titlu legal a spatiului de sediu sau puncte de lucru se face prin contract de vanzare
- cumparare, certificat de mostenitor, contract de inchiriere, contract de
subinchiriere, contract de leasing imobiliar, contract de comodat, uz,
uzufruct, extras din cartea funciara, e.t.c.
In cazul in care imobilul este detinut in coproprietate trebuie prezentat
acordul coproprietarilor, in forma autentica.
2)
Unde se inregistreaza si unde se autorizeaza sediile secundare infiintate pe
raza altui judet?
Sediile secundare infiintate pe raza altui judet se inregistreaza la Biroul
Unic din judetul unde se afla sediul social.
Autorizarea functionarii si eliberarea anexelor pentru sediile secundare aflate
in alt judet decat se afla sediul social se vor efectua de carte Biroul Unic
din judetul in care se afla sediul secundar pe baza urmatoarelor acte:
3)
Care este procedura in cazul neeliberarii unuia sau mai multor avize?
In cazul neeliberarii unuia sau mai multor avize comerciantul poate solicita
reluarea procedurii de obtinere a acestora in termen de 90 de zile de la data
respingerii cu dovada achitarii din nou a taxelor pentru referatele de evalure
ce contin concluzii negative. Nerespectarea termenului legal de 90 zile duce la
reluarea procedurii de autorizare cu plata integrala a taxelor.
Daca la data la care se solicita preschimbarea certificatului de inmatriculare
s-a schimbat denumirea strazii si numerotarea acesteia pe cale administrativa
se impune ca la cererea de preschimbare sa se anexeze si o dovada de la
primaria in raza teritoriala unde isi are sediul comerciantul din care rezulta
ca noua adresa este aceeasi ca cea inscrisa in registrul comertului.
4)
S-a schimbat nomenclatura stradala, cum procedez?
Dacă la
data la care se solicită preschimbarea certificatului de înmatriculare s-a
schimbat denumirea străzii si numerotarea acesteia pe cale administrativă se
impune ca la cererea de preschimbare să se anexeze si o dovadă de la primăria
în raza teritorială unde îsi are sediul comerciantul din care rezultă că noua
adresă este aceeasi ca cea înscrisă în registrul comertului.
5) Doresc sa infiintez o societate
comerciala care sa poata vinde sau inchiria casete video sau audio CD-uri, etc.
Doresc sa stiu ce conditii trebuie indeplinite in afara de autorizatiile si
avizele legate de infiintarea societatii, conditii cu privire la drepturile de
autor. Marius Preda – Bucuresti
In
vederea asigurarii legalitatii circulatiei fonogramelor, Oficiul Roman pentru
Drepturile de Autor a infiintat si administreaza Registrul National al
Fonogramelor. In situatiile in care doriti sa importati, produceti,
reproduceti, distribuiti sau comercializati fonograme sunteti obligat sa
solicitati Oficiului Roman pentru Drepturile de Autor inscrierea in Registrul
National al Fonogramelor cu cel putin 30 de zile inainte de inceperea
activitatii in domeniu. Registrul National al Fonogramelor va inscrie, in mod
obligatoriu, urmatoarele mentiuni:
a)
numele si prenumele persoanei fizice ori denumirea persoanei juridice
solicitante, dupa caz;
b)
codul numeric personal sau numarul de inmatriculare la Oficiul registrului
comertului al solicitantului, dupa caz:
c) domiciliul persoanei fizice ori sediul
persoanei juridice solicitante, dupa caz;
d) adresele spatiilor in care se vor desfasura
activitati de producere, reproducere, distribuire sau comercializare, inclusiv
ale celor destinate depozitarii fonogramelor;
e) seriile si numerele marcajelor holografice
atribuite solicitantilor. In Registrul National al Fonogramelor au obligatia sa
se inscrie si persoanele juridice care comercializeaza fonograme in regim de
consignatie, prezentand o data cu documentele si o copie de pe contractul de
consignatie.
Oficiul
Roman pentru Drepturile de Autor verifica respectarea prevederilor legislatiei
privind drepturile de autor si drepturile conexe si elibereaza adeverinta
necesara cumpararii si aplicarii de catre proprietarul fonogramelor a
marcajelor holografice. In vederea inregistrarii fonogramelor in Registrul
National al Fonogramelor si a eliberarii adeverintelor de inregistrare pentru
fiecare titlu, persoanele interesate vor depune la Oficiul Roman pentru
Drepturile de Autor urmatoarele documente:
a) pentru fonogramele importate: - inscrisul
doveditor al cesiunii dreptului de distribuire din partea titularului de
drepturi asupra fonogramelor; - lista cuprinzand titlurile fonogramelor si
numarul comandat de exemplare, precum si elementele principale de identificare;
- dovada importului efectuat legal;
b)
pentru fonogramele cu inregistrari din repertoriul international, care urmeaza
sa fie produse sau reproduse in
-
inscrisul doveditor al cesiunii dreptului de reproducere si
difuzare din partea titularului de drepturi;
-
lista cuprinzand titlurile fonogramelor si numarul de exemplare,
precum si elementele principale de identificare;
c)
pentru fonogramele cu inregistrari din repertoriul national care urmeaza sa fie
produse sau reproduse in
-
inscrisul doveditor al acordului sau autorizarii din partea
titularilor dreptului de autor ori de drepturi conexe privind cesionarea
exclusiva sau neexclusiva a dreptului de fixare, reproducere si difuzare a
operei;
-
lista cuprinzand titlurile fonogramelor si numarul de exemplare,
precum si elementele principale de identificare. In urma analizarii datelor,
Oficiul Roman pentru Drepturile de Autor va elibera un certificat pentru
activitatea de import, producere, reproducere, comercializare si/sau
distribuire, dupa caz.